22:10

Zabawy za grosze: segregowanie śmieci

 



W związku z tym, że dziś u nas dzień z serii: śnieżno, zawieruchowo, dalej choróbskowo, jęczący, musiałam znaleźć coś co zajmie na tyle towarzystwo, by przetrwać do wieczora. Był to jeden z tych dni, kiedy mam ochotę zakopać się pod kupką liści i nic nie widzieć i nie słyszeć, aż do wiosny.




Zainspirowana bardzo fajną zabawą edukacyjną, podpatrzoną na innym blogu, postanowiłam zrobić naszą wersję.

Segregowanie śmieci

Potrzebujemy:

  1. 4-5 kubeczków plastikowych- najlepiej białych(bądź pudełeczek, czy innych niewielkich pojemniczków).
  2. Farb w kolorze: zielonym, czerwonym, niebieskim, żółtym(opcjonalnie też brązowym).
  3. Kartki papieru + kleju + flamastra/markera/długopisu(ja użyłam gotowych większych cen, których mamy w domu zapas i markera)
  4. Kolorowych gazet z produktami żywnościowymi.
  5. Nożyczek
  6. Pojazdu mniej, lub bardziej przypominającego śmieciarkę(maluch ma wtedy zdecydowanie większą frajdę, choć można się obejść i bez niej).
  7. Opcjonalnie szeroką, przezroczystą taśmę klejącą.
Realizacja:

1. Malujemy kubeczki- każdy na inny kolor. Ważne by użyć tych właściwych. Ja pomalowałam nasze farbą akrylową. 











2.  Następnie przyklejamy do nich prostokąty wycięte z białej kartki. Opisujemy zgodnie ze schematem:
  • czerwony- metal
  • niebieski- papier
  • zielony- szkło
  • żółty- plastik
  • brązowy- odpady organiczne


3. Wycinamy z gazet(można też wydrukować gotowe) ,,śmieci", pamiętając by znaleźć coś do każdego kontenera. W związku z tym, że takie ,,odpadki" są raczej mało trwałe i szybko mogą się zużyć, a prawda jest taka, że będą wielokrotnie segregowane, warto je za laminować. Nie, nie posiadam w domu laminarki, więc zdradzam mój sposób na dłuższe życie papierowych zabawek. Wystarczy obkleić je taśmą z jednej i drugiej strony, a następnie obciąć nadmiar taśmy.



4. Potem zostaje już tylko dobra zabawa! Dzieciaki wciągnęło na dobre pół dnia. Krzyś nie miał zamiaru się położyć, mimo że był już totalnie wykończony. Znam już także jego pierwsze słowa jutrzejszego poranka ;).  Przy okazji świetnie spędzonego wspólnie czasu, uczymy dziecko, jak ważne jest dbanie o środowisko oraz po co należy segregować śmieci.

Szczerze polecam, zwłaszcza że nie zapowiada się, by pogoda była bardziej sprzyjająca.
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 . , Blogger